Dlaczego w przednim zawieszeniu słychać hałasy?

Wielokrotnie w naszym samochodzie, w przednim zawieszeniu słyszymy różne hałasy i zadajemy sobie pytanie, jakie mogą być Przyczyny hałasów w przednim zawieszeniu.

Jakie mogą być przyczyny hałasów w przednim zawieszeniu?

Zawieszenie pojazdu ma znaczący wpływ na nasze wrażenia z jazdy. Wykorzystywane przez parę lat auto nie prowadzi się tak jak nowe z oczywistej przyczyny – czynniki zawieszenia się zużywają, a nie zawsze się je wymienia, gdyż nie trzeba. Z czasem amortyzatory tracą siłę tłumienia, sprężyny swoją sprężystość, każdego typu tuleje oraz poduszki gumowe z jednej strony tracą sprężystość, i z innej nie są już tak zwarte.

Stukające amortyzatory?

Amortyzator sam w sobie jest elementem niezwykle wytrzymałym, czego nie da się powiedzieć o poduszkach amortyzatora oraz łożyskach. Łożysko amortyzatora odpowiada za możliwość jego obracania się względem nadwozia pojazdu, więc stosuje się je w przedniej osi rodzaju MacPherson. Wbrew pozorom, jest ono bardzo obarczone wielkimi siłami wpływającymi na nie w rozmaitych kierunkach. Więc zazwyczaj zużywa się wcześniej aniżeli sam resor. Jeśli pojawia się luz, słychać uderzanie w górnej, przedniej części pojazdu. Kiedy jest już bardzo wyeksploatowane może nawet trzeszczeć oraz ograniczać jeżdżenie na postoju jeśli wspomaganie układu kierowniczego jest dosyć niskie. Niestety o ile samo łożysko zazwyczaj nie jest drogie — od kilkudziesięciu do 100 zł — to jego zmiana wymaga wyjęcia amortyzatora, a zatem robocizna może kosztować tyle co samo łożysko, a nawet więcej. Dodatkowo warto wraz z nim założyć nową poduszkę.